Suomalaisnuorten kauran kulutus kasvussa

Helsingin Mylly ja Myllärin-kauratuotteet ovat olleet vuoden verran mukana Suomen kaurayhdistyksen järjestämässä Powerfood-kampanjassa, jonka
tarkoituksena oli lisätä yläkouluikäisten kaura- ja marjatietämystä. Tietoutta kartutettiin muun muassa tuottamalla kotitalousopettajille opetusmateriaaleja ja
kohdistamalla nuorille sosiaalisen median kokkauskampanja, jonka keulakuvana toimi rap-artisti Musta Barbaari.

Kaurayhdistyksen projektin alkukartoituksessa nuorten kaura- ja viljatietämys oli melko heikkoa. Nyt, vuosi kampanjan jälkeen, jopa 60 prosenttia kyselyyn vastanneista nuorista kertoi osaavansa valmistaa itselleen välipaloja kauraa ja marjoja käyttäen.

Projektin ilahduttavat tulokset on noteerattu laajasti medioissa. Ohessa linkkejä aiheesta julkaistuihin uutisiin:

 

http://www.talouselama.fi/uutiset/ei-vain-nyhtokauraa-trendiruoka-jyraa-nyt-tassa-porukassa-6606846

http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/kauran-suosio-kasvaa-vuosi-vuodelta-erityisesti-nuoret-innostuneet-6606919

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/yli-viidennes-suomalaisista-nuorista-on-lisännyt-kauran-syöntiä-tänä-vuonna-1.172308

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/124887-suomalaisnuoret-syovat-entista-enemman-kauraa